Friday, October 7, 2011

Siapa AZRUL FIRDAUS BIN MOHD YUSOF?

salam,, baru2 ni saya telah ditipu oleh LAHANAT yang bernama Azrul Firdaus Bin Mohd Yusof yang bernombor telefon bimbit 0133341934. Pada asalnya saya ingin membeli sebuah telefon bimbit champ untuk dihadiahkan kepada ibu saya sempena Hari Lahirnya yang bakal tiba minggu depan. Namun , saya telah ditipu oleh individu tersebut.. pesanan untuk kawan2 dan juga pengguna alam maya ini, berhati2 lah atau kalau boleh elakka urusan pembelian melalui internet especially Mudah.my . Kalau nak beli pun , better pilih cash on delivery.

dan juga sekiranya anda mangsa Azrul Firdaus ni, sila buat laporan polis.


Aku doakan agar beliau tidak selamat hidup di dunia dan diakhirat. aku tuntut hutang aku sampai disana.

33 comments:

mrH said...

aku pun terkena.. adoiii

mrH said...

aku pun terkena.. adoii. melayang rm300

TeehaMohd said...
This comment has been removed by the author.
mrH said...

same la phone tu teha.. nk buat camne? g report polis je la

TeehaMohd said...

jom pegi report . ohh awk kena jugak la ehh . damn it . senang2 dpt rm700 cmtu jeee

mrH said...

itu la pasal.. menyesal plak x sruh mber deal utk COD.. tp dah xde rezeki kte kan..

TeehaMohd said...

betol tak no ni? 0172132509

mrH said...

0172132509 & 0176786352 ni no penipu tu..

mrH said...

@ TeehaMohd kalau nak advertisment yg die post kat mudah tu sy ade print screen.. just give your email.. sy foward.. my email mrhazmir09@gmail.com

TeehaMohd said...

nakk . ini email saya are_yong91@yahoo.com

akimLuiz said...

Salam, aku pon terkena dengan mamat ni. Any idea untuk dapatkan dia tak ?

akimLuiz said...

Aku pon terkena jugakk dengan mamat ni, cibs betullah. Any idea tak untuk dapatkan dia ?

TeehaMohd said...

@akimluiz : kena jugak ? repot polis laaa

zsidentity said...

sapa yang terkena tolonglah ringankan diri anda untuk buat repot polis.. Bawa sekali bahan bukti.. Anyway,, i am guessing!!! PLEASE ENCIK @ PUAN POLIS.. banyak orang dah terkena dengan si penipu ni.. takkan takleh deal dengan TELCO company or BANK to trace thatperson.. please lah! before lagi ramai yang terkena.

mrH said...

http://www.mudah.my/Blackberry+curve+9300+3G-12839626.htm
budak nie buat hal lagi.. pakai name zack.. tolong perangkap die..

Briarios said...

haihhh...terkena jugak. btw, no IC mamat tuh salah. tipu jek tuh. lelaki mana nombor genap kat belakang. aku pon kena jugak. dalam usaha mencari mamat nih. mengikut nombor bank, mmg aktif so easily can be tracked by CIMB. hopefully blh setel.

Briarios said...

nah..ni nombor latest budak nih. details semua ada. aku tgu masa jek cari budak nih.

AZRUL FIRDAUS B.YUSOFF
920718-03-5547
IKBNT Student No: DA111024 DIPLOMA TEKNOLOGI AUTOMOTIF(PEMBUATAN)
017-213 2509
EXCO KEROHANIAN

fird82 said...
This comment has been removed by the author.
fird82 said...

Bro briariois,bleh tw mana dpt mklumat mamat ni,aq google ikbnt kuar ikbn temrloh,bila call pengurusan xdk plak dlm rekod mamat ni,sure ke dy study situ??

Briarios said...

pengurusan university boleh ke senang2 expose details kat org? tak kot rasenye. maybe dh blah dari situ la kot. info tuh as at Sept 2011. hahaha..tp number phone mmg still hidup. IC ada. try g balai bg nombor IC tuh ckp budak tuh disyaki mencurik. hahaha. aku nk try besok.

Briarios said...

Owh lg satu. yg aku kompom details budak tuh sbb dia tetiba kol aku last week guna nombor tuh. time tuh aku baru jek mesej number yg dia guna untuk tipu tuh ckp aku dh tau pon details pasal dia. maybe dia cuak try kol nk dgr aku laki ke prmpn. so mmg sah la IC dia tuh. hahaha tunggu masa jek nih apply cuti n g jumpa budak tuh.

fird82 said...

Bro,aq dh call bhg hep dy,nama en.faizal,bdk tu dh brenti bln july,alamat terakhir sungkai perak,dpan maahad al abbasiah,yg sbelum tu rawang,tp.dh pndah ke perak ngan fmily,kalo nk trun roger2 bro.lg satu nk report mncurik risiko bro,kang xpasal2 ko plak kna dkwa laporan palsu?apa2 hal post kt sini,kita cr smpai lubang cacing.

zsidentity said...

Bantai ramai2 budak tu. Biaq mampoih p takpa. hidup dok menyusahkan orang saja.

Zulfadzli Samsudin said...

Aku rasa pun macam dah kena tipu oleh AZRUL FIRDAUS. Tapi tak pasti bin dia Apa kali ni. Rasanya AZRUL FIRDAUS yang sama. kali ni phone dia no 01111338449.
Dia on kadang2 je. selalu off. Aku dah bankin rm500 kot untuk iphone 3gs yg dijanjikan. Skarang tengah buat laporan polis. biar polis je yang settle. Yang lain tolong alert ya. Terutama yang selalu dea mudah.my.

Zulfadzli Samsudin said...

Ade lagi tak info pasal mamat ni. aku nak gi cari..

Najwa Rawk said...

ape web mudah.my die ? nak tngok ape lagi die jual .. nak tngok je tknak beli

askokl said...

korang report lar kat skmm.. stakat polis jer susah... pastu anta email kat mudah..aku pnah kne tipu tp naseb baek aku dpt tangkap mamat tuh... alhamdulillah dpt balik duit tuh... byk penipuan kat internet nih.. berhati2 lah.. stakat nak harap polis.. polis dpt isi laporan aduan aje larr..

Zulfadzli Samsudin said...

Maar semua, no.phone yg aku taip ni org lain punya. bukan Azrul Firdaus yg dimaksudkan. Saya tak reti nak delete....

wanilast85 said...

memang confirm penipu, baru ni dia guna no 01111338449

ceravaserawak said...

alamat terbaru budak ni yang aku dapat. No. 15, jln Persiaran artistik 33/1a, bandar country homes, rawang, sel. budak ni susah skit nak trace pasal dia ni anak yatim piatu. sape2 dok dkt bleh g melawat. tq

leny aman said...
This comment has been removed by the author.
tranungboy91 said...

tunang gua dah kena tipu dek setan tu.dalam rumah tu ada keyta honda city yamaha 135 lc & yamaha lagenda.gua dah ushar juz tggu ssiapa wat report terbaru br leh cekup budak tu.ssiapa ditipu dalam ms terdekat sila buat report polis.setan tu ODP ipd gombak.

Akh Usrah said...

Rmai dh mangsa rupanya, dalang sebenar adalah prempuan! Lahanat betul, minah kdah claka ni dh kaut hmpir 500k dgn guna acc org, kes ni dh lama xdpt settle sbb xdapat dalng la.laki bini brpakat, faizah md rejab, dia akan cari budak2 yg susah dapat duit, bg kerja part time, kononnya tolong bank in, komisen lumayan, skali bank in dapat smpai rm50, dalam shari kalau 4 transaksi dh 200! Celaka, sekarang modys operandi dg berbeza, guna pihak lain untuk cod.http://www.ohtidak.com/smartphones-scam-in-malaysia/ .dulu buat kutu gadget, cari mngsa part time, skrg ni taktik terbaru.