Saturday, July 10, 2010

Pemergianku ke UNIMAP..

ishk2..


rindu sangat kat blog ni..

lama dah tak bertinta di atas blog yang sudah seminggu ku tinggalkan ni...

macam2 perkara dan peristiwa yang berlaku.

sob! sob!

banyak sangat benda nak tulis..

oklah..

MAri sini aku mulakan satu persatu..

Minggu lepas.. bermulaha pendaftrana aku sebagai seorang mahasiswa UNIMap.

*ouch..

sesampai di kampus tetap pauh..

one word to say..
OMG!

ramainya orang walaupun jam baru kul 8.30 pagi..


memang ramai sangat..

so,

me with mum pergilah ke tempat pendaftran..

tengok org dok Q ramai dah.

sampai satu gate tuh..

crew2 yang terlibat cakap.

STUDENTS saja.. Ibubapa dok kat luar.

me said dalam hati.

WHAT!.

pergi jelah membawa diri..

ikut flow pendaftran..

satu persatu..

semak borang lah , sijil lah, daftar lah, cenderahati lah , kat matrik la, memacam lah..

sampai semua proses selesai..

dalam 2 jam gak lah nak habes semua proses pendaftran aku ni..

mmg hazab dengan himpounan manusia yang beratur menunggu giliran..

itupon ada yang dok timpa lagi..

hm..
memacamlah..

ada gak aku jumpa member2 baya2 aku yang sama sekolah dengan aku dulu..

tapi derang dah jadi senior.

aku ni ha.. baru nak mula masuk..

takpalah.. nak buat macam na.. takder rezeki aku nak sambung masuk U pakai result SPM aku yang teruk tuh..

Nasib pakai SIJIL dari ILP.

ada gak chance nak masuk situh,.

:(

takpalah..

last2 dalam kul 11.30 pagi aku ajak mak balik..

malas lagi nak ke Kolej Kediaman yang terletak Di Kola Perlis..

*ececeh.. maklumlah.. dekat sangat.

so,, bila gi kat kereta..

TUP2...

adalah beberapa bijik KERETA owner yang sangat BODOH!!

tak reti nak parking betul2.. blocked keta my mum nak keluar tak boleh..

sangat SHIYAL! bayak lagi parking kat atas tu yang sengal sangat nak perking blocked keta kami tu buat apa..

not my car saja.. ada 4 biji keta lagi yang sama dok belakang keta my mum tak leh kuar.. pasal shiyal2 tuh tak reti nak p parking keta klat tempat lain tanpa blocked our car.

last2 tunggu sampaiu sejam baru ada sekor owner keta yang alih keta..

shiT! baru la keta kami leh kuar.

*tak nak salahkan manajemen pasal derang dah letak kon tapi ada bangsat mana ntah pi alih kon tu.

sebelum balik tuh. mum ajak gi lunch kat Kedai Pokok Getah.

last2 balik umah..

badan terasa seram sejuk ja aku ni.

takut ada.. sedih ada..

maklumlah.,.

nak menghadapi cabaran yang baru..

so, balik umah nampak katil.
yerlah.. letih dengan urusan pendaftaran di Kampus tetap Pauh tersebut,,

tidur sekejap.

dalam setengah jam cam tu..

baru bangun...

Sedih nak tinggal bilik dan rumahku ini..

last2 kul 2.30 bertolak ke Kolej Kediaman aku yang terletak di Seberang RAmai.

masa samapi2 tu.

gi bagi slip pendaftran bilik kat dirang then diorang bagi kunci bilik aku..

nasewb dapat aras satu.

kisahnyer konsep kolej kediaman sisni macam apartment.

ada 3 bilik.

aku dpat bilik no 2..

boleh kata oklah.. luas jugalah pada bilik satu yang sempit tu.

aku duduk 2 orang..

roomates aku orang kedah., kulim.. muda 2 taun dari aku.

hausemates aku lak..

darp pahang , Johor , kelantan, Klang , Perak..

sermua kami satu isi rumah 7 orang,

dpatlah kenai deme2 semua tuh..

cewah..

so sampai sekarang walau dah 7 hari..

masih dalam tempoh mengenali antara satu sama lain..

cukup sja cerita pasai housemate dan roomates.

biaslah awai2 sementara nak kenai masing2..

tak ngam la lagi..

tapi bolehla ikut flow deorang..

oh.. apa ya x tiviti orientasi aku di Unimap selama 5 hari ni?

hmm..

macam2 lah..

tak larat nak tulis semua..

tapi mmg letihlah kalau dah nama minggu orientasi..

kebanyakkan masa orientasi tuh aku mengelamun dan memikirkan ttentang pilihan aku ni..


betul ka pilihan aku ni pilih Unimap ni?

banyak kali aku asyik fikirkan benda ni..

apa yang mmpu aku buat adalah tabahkan hati untuk mennempuhi dugaan dan cabran sepanjang di sini..

sambil rindu zaman2 kat ILP dulu yang sangat best2. kawan2 dulu , jiran esp ANISA yang aku tinggalkan semingu., dan memcam lagi kennangan manis..

so, lepas minggu orientasi ada sa\tu minggu lak silih berganti..

iaitu MINGGU INTERAKSI SISWA..

ya.. berlangsung slama 3 hari..

sampai hari ni..

sepanjang program MIS ni.wooohh!!

mmg sangat menguji kecekalan dan ketabahan..

banyak aktiviti yang outdoor atau nama kata lain mengeluarkan peluh.

sangat meletihkan.!

tapi hari ni takdpa apa sangat.,,. GAP jer.

so aku balik jap lepaskan kerinduan di rumah..

di rumah ni macam2 yang aku dpat tau..

yang terkejut sekali..

~my neighbour , CIK MEK kat sebelah ni baru jer adopt anak angkat. mohd asri namanya.
wah.. sangat2 terkejeut..

~mentor rupanya protege ziana zain yang menang.. tahniah. baru tau tadi ja..

~ sangat tachink.. aku balik tadi disambut oleh ANisa. she was smiling seakan2 menunggu aku bnalik. dan aku mmemang sangat rindu.

~ macam2 notificaion kat FB.. rindunya FB aku.

~ rindu kawan2 aku, arep, shahril, adie , ash.. semualah!

macam2 lagilah.. pendek kata.. rindu semualah..
including blog ni..

last but not least..

kalau ikut hati tak nak jer gi mengaji cik kak oi.. tpi pergi jelah. umur makin meningkat.

instead zaman sekranag banyak org pandai.. bayak sangat cabaran sebagai seorang student,

oklah.. aku tak larat dah nak menulis pepanjang ni..

kaua nak ikut mmeang banyak nak tulis..

ok. slam rindu pada semua..

bye.~! :(

~~ aku jumpa si husin dan yusaini(my ex sebior masa ILP dulu)
and mereka berdua amik satu cos dengan aku.. ada gak dari ilp macam aku. taklah sorang2 nak survive hidup di sini..

!! mana aku tengok JADUAL SILIBUS aku..

omg!! sangat terkejut..

the DISASTER are just to STARTED!

aku kena amik subjek physics engineering , math engineering , drwaing engineeriing.. electronics , electric.,. memacam jadah lagi la bab pengiraan ni.. MATI AKU! dahla result aku dalam SPM physic tu D , dan math itu C , dan Add math itu G... OMG! boleh ka aku jawab semua subjek tu.?? pengsan aku. aku ni BODO sikit subjek2 pengiraan ni.
mampus2..~

dan aku tengok yang masuk2 UNIMAP kali ni.. result lima nam tujuh lapan A.. pengsan aku! tak nak masuk probation!

~~ pendek kata.. umah kata pergi... UNIMAP kata mari...hati kata LARI,,

tapi kalau ikut hati... MATI..

ishk2..! LORD,,

HELP ME...

3 comments:

Afzainizam said...

♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
WELCOME—WELCOME-- WELCOME
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

eemmm dah sampai rupanya kat unimapni hope jaga diri bebaik ingat niat kamu datang sini nak belajar... ingat pesan mak ayah... jangan lupa solat ye.. beb biasa lah dok kat tempat orang kena berdikari sendiri lepas ni...

aku juga merantau kat tempat orang dulu... kena pandai sesuaikan diri... kita kena berdiri ngan kaki sendiri...

good luck bro... aku minta maaf sesejak ni mmg agak lama tak ziarah kamu... sorry buzzy sangat

zsidentity said...

hai zam,, tengs~2 banyak2 sebab masih sudi lagi ziarah blog ini.. dan jutaan terima kasih atas nasihat dan kata dorongan tersebut. :)

Gud Luck bro atas apa jua perkara yang dilakukan..

*soory lambat reply.. busy sangat..
btw, ur blogs ^^THUMBS UP^^.. makin bayak new entry yang dipostkan dan semuaya berguna.

Afzainizam said...

salam dihulur tanda persahabatan,
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Kami DAtang Ziarah Blog Anda
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫♪♫•*¨*•.¸¸¸¸.•*¨*•♫
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

Sorry agak lama tak ziarah kat sini... agak sibuk sikit sekarang ni

WELL AKU AMAT TITIK BERATKAN PENDIDIKAN... KAMU HARUS BELAJAR BERSUNGGUH-SUNGGUH JANGAN JADI CAM AKU NI... KERJA PUN KECIL-KECILAN AJE.. PENDAPATAN PUN TAK BERAPA TETAP SANGAT.. SEBENARNYA SEKARANG NI LAHA BARU RASA KALAU LAH AKU BELAJAR BERSUNGGUH2 DULU AKU TAK AKAN JADI CAM NI... PASAL NAK CARI SAESUAP NASI SEKARANG NI KENA PERAH KERINGAT BERPELUH KEPENATAN... DAH REZEKI AKU CAM NI aKU BERSYUKUR...

APA PUN HOPE KO BELAJAR LAH RAJIN-RAJIN YE... BERSUSAH DAHULU BERSENANG KEMUDIAN... INGAT YE