Monday, January 31, 2011

Kangaq - Bukit Kayu Hitam - Hat Yai - Sadao- Danok




Salam Blogger..!!

Tudiah mai sini nak mengompang..

Keluaq rumah pukui 8 pagi balik kui 8 malam..

*merasa kaki dan bontot lenguh berjalan jauh2,.. :(

oklah.. kat mana nak mula ya..

Seperti yang dirancangkan.. hari ini aku telah berkesempatan melawat ke Jiran Negara Kita iaitu Thailand!

Sawaddikap..

Chewah2..!!
nerves tahap gaban sebab ni first tyme nak p..

okilah.. Kul 8 aku gi JPJ..

amik salinan Geran Motor If anything happen kat sana..

then aky terus menuju ke rumah syamir..

Then syamir dan aku menuju ke Changloon untuk amik kwan si syamir itu.

Lepas tuh bermulalah penjelajahahan kami Ke Thailand!

memula sebelum masuk ke sana apa yang sangat penting..

P buat Border Pass dulu.. kami p buat kat Pejabat Bukit Kayu Hitam..



siap dalam tempoh 20 minit semua..

tapi dokument tuhsemua kena kengkap lah baru leh cepat jadik utk buat brder pass..

Salinan Ic , Ic , Gambar 2 keping dan rm 10.!

lpeas masuk se sempadan siam teruslah kami ni beriders ke Thailand..

Chewah.. destinasi Pertama kami adalah ke Hat Yai.. Kira2 40-50 km gaklah drive dari sempadan tu.

MASA KE sempadan tuh kami singgah sebentar ke TEsco Lotus..



saja nak jalan2 sana..

memula masuk dia bagi kertas apa ntah cam parking punya..\

oklah.. Bestlah bila jalan dalam tuh.. semua ada,,\

makanan lah esp ada tp was2 nak makan..


lepas tuh kami menuju ke Big C.. Ntah pasaraya entah..

konsep shoping dia pon lebih kurang macam tesco gaklah..

nak beli barang2 elektronik kat sana hargea dia lebih kurang jer dengan harga barang kita..

nak dijadikan cerita ntah macam mana lak masing2 leh berpecah..!

Gabra gaklah.. mesej tak leh hantaq dan call..

yalah line AIS GSM dan DTAC ja yang ada,,

:(

then round2 tunggu dekat 20 minit barulah jumpa balik.. lega,.. jumpa balik dah..

lepas tuh kami nak pi cari pantai..

nak dijadikan cerita Pantai tak jumpa2 ..

dahlah jalan jauh2...
bimbang terus kami tak jadi p pantai..

masa nak p pantai tu sempat lalu Universiti Of Hatyai..!

CHanteek sangat dalam dia..

ala2 lake sangat dia punya konsep..

Last2..

masa nak balik tuh..

P lah ke Soping Komplex tuh.

ntah.. Ntah nama

DIANA soping complex.. apa ker pelik sangat..




masuk2 ke dalam.. chewah..

ala2 pavillion lak..

saja round2..

Curious nak tahu ttg Beza duit Baht dengan Rm,

tanya Cahsier lah , kaunter lah..

:(

masing2 cakap "sorry..*sambil tersengih..
Speak english little..

padahal aku tanya simple english..

then p ke Watson dalam tuh..

ada yang bagus cakap english.. terus minta tolong kat mana nak tukaq duit..

then dia bawak kami (watson pharmsist) tuh bawak ke kedai emas tuh..

dia cakap * aku translate dalam bm je la..

Rm 10 = 9300 baht..

kan dha rugi 700 baht..

terus tak jadi nak tukaq..

naik atas..

p food courts..

sisitem dia kalau nak makan kena pakai kupon..

naseb duit malaysia leh tukaq pakai kupon.. aku tukaq rm 10 aja..



ha.. macam nilah bentuk kupon dia ...

aku beli "lok chin" bakaqq dan air linau blended..


Yang pastinya aku tanya "is is halal"?

masing2 terkejut beruk..

last2 aku tanya Muslim can eat ha??

baru paham./

terus beli..

Kecoh gak kami 3 masa nak tukaq kupon tuh..
sampai semua org tengok kami..

last2.. naseb ada sore abe fasih cakap melayu pelat kelantan tapi kijo di sano tolong kami..

dia lah tlong translate kat kami apa2 yang kami nak..

hoh.. selamat.!

last kami balik dari Diana Soping complex tuh,.

oh ya. masa balik tuh si syamir ajak p sadao..

hm.. takda apa2 pon kat sana. :(

cuma just isi Minyak moto aja sebab dah tunjuk paras E.

kat stesen minyak pon ada masalh gak.. duit kami tak convert p ke Baht..

last2 naseb ada auntie eksperiens nak dibandingkan dengan pompuan muda ittew,,.

dia lah cakap..

" Rm 5 = 450 baht..

Todiah..

dah rugi 50 sen..

apa nak buat.. bubuh sajalah..

last2 tau tak aku terkejut BERUK sangat..

rm450 tau dak berapa??

HANYA SEPARUH TANK moto aku...

WAHHHHHHAAATT!! mahalnya minya kat sini.. No wonderlah banyak depa seludup minyak Malaysia pi juai kat sana..

I love Malaysia! minyak murah lagi rather then there,,,

Means kalau aku nak full Tank moto aku kena bawak keluar Rm 11 ringgit compare to malaysia Rm 5 saja dah penuh..

oklah.. selamat tinggal setesen minyak COKIK DARAH ittew..

dan2... lepas dari sadao.. masa nak balik iteew terus singgah ke Danok!

entah DIRTY mindset aku..

Danok = XXX..

okalah..

nak tau eskperien di Danok..

sebenranya nak Pi Shopiing saja di sana niat asal ituu..

last2 masa samapai terus park moto..

Kami bertiga dispa oleh satu Uncle Siam yang Pasih berbahasa Melayu..

Inagatkan nak mintak parking ke apa..

last2 dia tanya..

"nak pompuan dak?

"ada masaage , tutt.. ,, hisap ,, " teruss.. aku... cakap takpalha TAK NAK!!

no thank..

last2 dia tak putus lagi pujuk kami..

dia cakap Tak nak Budak ada.. *mungkin dia ingat kami tak nak set2 auntie kertu..

ish2..

tak habis pujuk..

kami ckaap TAk nak gak.. Just nak beli barang2 ja kat sana..

terus dia berlalu pergi..

**Aku cakap dalam hati : Ish2.. kalau tak Cukup Iman.. memang lah hanyut! senag ja nak dapat.. tak yah cari.. terus ada.../ Donia2!! no wonder lah ramai orang suka mai sini,,,

ada yang rm 100 , Rm 130 , rm 150 Rm 200;;

mahgal nak mamps lah..

duit senag2 ja nak bagi..

ok2.. balik ke cerita asal..


Rules pon tak kuat sangat..

JAWI ka JAIPS ka ,... tak da..

memang SYURGA DUNIA lah seperti yang dikatakan semua org.. yalah.. ni bukan Malaysia.!

last2.. balik ke tujuan asal..

aku beli lah makanan cam asam2 tuh Rm 10 , Sebotol 500 Ml scrub Limau Salt rm 4 , Seluar ala2 rambo Rm 23 , Boxer Rm 5 , seluar Pendek rm5..

harga leh tahan lah..! lari sigget , dua hengget dari duit malaysia..

oh ya.. Kat danok kami senggah ke restoran muslim Tom yam ntah napa hapa ntah..

aku bawak keluaq nasik lemak pagi tadi yang aku bawak bekal..

beli ayam goreng rm 2.50.

dan minum Minute mAid Jus Oren..












oklah..
after makan ntah camner lagi bawak motor tuh si syamir tuh advanced ..,

Taulah dia naik LC.

aku pon melilau2 kat pekan Danok tuh..

memnag banyak lah Bilik , Massage , karaoeke,

wah2!! saja round2 sana Muka Aku Cam muka Konfius..

Teurs ja masa bawak motor tu aku tengok banyak " POMPUAN" kat depan2 setiap kedai tuh..

pastuh ada bapak Ayam dok offer aku kri kanan..

macam2,.,.

yang tak tahan tuh statement,,

" mai tengok baju."

motiff.. teru aku memecut laju keluar dari situ..

last2 jumpa syamir jugak!.

again!!



then , kami merentasi Border Thailand - Malaysia ntuk balik rumah lah..

then lepas ja checkpoint

Kami Masuk MALAYSIA...

huh.. lega..

Oh ya.. masa otw balim tuh..

Sainggahj Umah Syamir..

Nak amik Daun Palas.. Mak pesan suruh amik sebab dia nak buat ketupat katanya,,

amik lah dalam 3 set2.

last2. aku balik ke kangaq sorang2..

yalah rumah aku aja kat kangaq..

then sampai rumah..

terus tengok semua tengah dok hadap makan KFC ..

eh2..

jap2..

oh lupa.. Hari ni birthday Adik aku.. 30 hb 1..

Lusa lak Birthday Abg aku 2 hb 2..

what a??

aku pon terus makan ja lagi..

then mandi.* sambil test body scrub tuh..best gak.. Orange sensation..

then aku bukak FB jap..

haha,,

pastuh Amik Masa

1 JAm taip entry ni..

Panjang Gilah!

oklah.. kaki dah SANGAT LENGUH.. dan mata dah ngantuk..

daa~ selamat malam..


** Tak Bayka sangat gambaq.. Maklumlah.. Bawak moto ja.. nak berhenti malas2 amik gambaq..

*** Rasanya aku tak nampak Langsung Motor Lagenda 110z kat sana.. rasa cam aku ja pakai kat sana.. Paling banyak orang pakai Skuter FINO , Suzuki banyak.. Honda Paling banyak .. Wave 125 , 100 lah majorriti kat sana..

****pesan aku.. kalau nak shoping kat Hat Yai.. Tukaq duit Baht siap2 kat Malaysia.. senang nak boh minya ka hapa.

5 comments:

Afzainizam said...

┏〓〓┓┏〓〓┓┏〓〓┓
Wish you healthy always
┗〓〓┛┗〓〓┛┗〓〓┛
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Saya menyeru kepada semua sahabat untuk sama-sama kita berdoa bagi keselamatan dan kesejahteraan para pelajar dan rakyat Malaysia di Mesir.Semoga Allah swt melindungi mereka semua dari segala malapetaka dan bahaya
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞۞
Ha...ha.... aku pernak singgah padang besar .. masuk thai macam ko gak minyak petrol mmg cekik punya mahal.... pastu gi bukit kayu itam pun sama gak kat sana tak ade apa-apa pun tapi tempat pelacur mmg banyak... pastu aku pergi bukit bunga kat situ senang sikit barang murah-murah... pastu gi plak ... rantau panjang tak bai... situ semua boleh cakap melayu bagusss senang sikit... yang teruk cakap siam 100% masa aku gi sempadan Pengkalan hulu aduhhhhh.... Harammm sikit pun aku tak paham

zsidentity said...

hahah,,, biasalah Jauh perjalanan Luas Pandangan.. Sekali sekala makan angin..

Unknown said...

Lucky you! Sah sah ramai "PENGGODA" kat sana noh?? Sakan noh?? jangan terus nyanyi lagu Kau Penggoda udohler..heheheh

Syariniey Amran said...

salam....teruk jugak keadaan kat danok yer.tp kat danok tuh still ada line tepon mesia tak???

zsidentity said...

Line tepon Malaysia tak ada langsung.. Yang ada AIS GSM dgn DTAC.. Better jangan guna kalau pakai line or kredit..
memang cekik darah..

Satu sms sahaja send rm 2.