Sunday, June 13, 2010

The Konvoi OF Hari Belia 2010 perlis







salam blog!

hari ni ada konvoi sempena hari Belia Peringkat Negeri PErlis..

yups!

as mentiones yesterday i've joined them.

so,

wake up up such as early at 6.30 a.m

and mandi2 siap2..

then , waited for Amer to have himself dresed.

kul 8.00 a.m

bertolak..


but pergi fuel pump first.!

then round2 tempat daftar!

tak der orang>?

wuts?

berjanji sakan kata awal.2

last2 kami balik dulu..

kul 9a.m

mai balik,, thus time with Nazrin.

so, samapi2 sana.. arghh!

lega.. ada dah pon orang..

but tunggu sampai semua peserta konvoi sampai with thier own "fashion" bikes..

most of them yang aku observed ada yang pakai pelekat MONSTER!

wut was that?

ignored ja..




** haa.. logo ni lah aku tengok banyak mat2 motor pelekat kat thier bikes..

malas nak amik tau,,

tunguu2..

last2 tau tak berpa jam tunggu?!

3 jam baru lah konvoi nak gerak!...

dahlah panas.. baran jer dalam hati ni..


**aku join ni pasal si amer lah.. bagitau.. last year dia join dapat RM 2o and t shirt belia lagi..



gambar sebelom bertolak.. semua peserta konvoi berkumpul di DATARAN 350..

est. dalam 200 lebih gak lah yang join..!

tapi yang hairannya..


pihak penganjur even dont make a registration.. check lesen, motor check,.

itu yang pelik tuh.. means for those who didnt have a licensed boleh bawak motor la gi konvoi ni??

tak gitu *sambil pointing jari dekat bdk kecik yang naik 125z tu.

arghh.. biar jelah.. janji dapat beramai2 naik konvoi..

This is first time lah bagi aku..

after briefing.. masing2 ada di atas motor and mula bertolak..!

*panas dowh.. dahler aku tak pakai sweater.. habes sunburn lengan aku..

lalu ikut jalan Kayang.. sampai ke sabuah Masjid kat Spg Empat!

so.. rehat2 dalam 45 minit cam tuh.

tak masuk lagi waktu zohor..

kul 11.30 pg.

hah..

sampai kat kawasn masjid tuh memacam lah ragam peserta knovoi..


* gambar dekat kawasan masjid tu..

ada yang dok belek2 muka la.. picit jerawat sana sini la..

ada yang melenggung atas motor..

ada yang bersembang pasal FIFA world cup.

ada yang hisap rokok..

even ada jugak yang senak perut.. *kan amer kan??

hahah..macam2..

konvoi diteruskan ke sebuah kampung Di Spg Empat!.

ada kenduri kahwin..

and semua peserta konvoi dijemput hadir,

*dalam otak dok pikiarq.. mana baju and duit minyak ni>>!?

kamsi semua peserta konvoi timpa umah pak cik tuh samapi gawat keadaan..

yerlah.. ada yang macam tak makan sepuloh hari lah..

masing2 berebut la..

tapi.. bestlah..

lauk kari ayam, acar timun, daging rebiung sikit.

hahah..
after melantak..

sesi potografi dgn Tuan Umah kenduri (kenduri kawin)

hahha..

dapat papaer bag sorang satu.. and bunga telur..

baik sunggoh Tuan umah tu yer..

last2 after semau tuh semua peserta mulah hendak pulang ke kangar.

so.. memasing bertolak berdua2.

ada jugak yang macam beruk.. tak paham rule..

main ikut perdab ja.. takder semangant konvoi langsung.

pkir diri sendirik ja..

singgah di SHELL.. beratur tunggu kalau2 da peserta nak bubuh minyak..

sambil2 tuh organiser bagi duit minyak kat semua peserta konvoiu sorg rm10.

less then last year!

takpalah.. teruskan perjalanan.

(jalan kangar - spg 4)

so,, disini kejadian bermula..

entahlah..

sedang aku dan amer menunggang motor masing2 tertiber jer..

aku perasaan macam ada benda jatuh sebelah aku smabil bunyik CCRRREEEEKKQ!!

kuat lak tuh..

ader motor EX5.. baru laghi.. KCQ tak silap aku..

yang bawak macam baru ting 3 macam tuh.. Rasa2 ja la.

naik dua orang.. siap brake disc depan tuh.

tetiber bump belakang motor amer and falling sebelah motor aku..

aku pon.. dengar bunyik kuat sebelah aku..

sempat menyebut

ALLAHUAKBAR!..

allah.. apa nih..

kami berdua pon berlaih kebelakang lihat ex5 tuh rebah menyembah jalan tar..

aku perasan dia laju dari belakang..

nak brake may b tertekan brake disk tuh yang tersembam jatuh kebawah..

kami pon berhenti lah..

naseb kami berdua tak de apa2 and motor okay pasal sedang moving dalam uniform speed.

park tepi jalan..

tengok kedaan..

based on sight,,.

motor okayh..

cuma driver nampak teruk!

co driver okayh ja.. calar2 sikit,.

yang driver tuh..

siap dekat dahi calar, tanga , lengan, baju koyak rabak bahagian bahu.

and luka.

lantas merke berdua naik kerat marshall and motor diorang bawak balik oleh sapa ntah!

peserta konvoi gak.

teruslah memasing balik..

samapi ke DATARAN 350..

sembang2 jap.

amer GTG.. mama dia call ada kenduri tunang one of thier relatives.

aku lak nak kena gerak ..

ada kenduri rumah si MEON ni dekat PAUH!

so, balik umah..

duduk2 jap..

aku gerak ke PAUh pula..

20km camtu perjalanan..

sampai umah si MEOn ni kul 2.40..

mewah gila kenduri..

imgat kenduri kawen.

rupanya KHATAN ja..

siap dengan DJ bagai..

lauk mewah!

khemah 5 bijik!

sebijik macam kenduri kawen..

ramialah.. macam satu Kampung join kenduri tuh..
as reached thera..

aku gi lepak with Hifzan Safwan and the gang jap/./

last2 depa nak balik..
aku lak2 duduk sorang2..
sampai kau rasa nak makan..

aku gi makan..

kul 4,00 ptg..

aku mintak diri nak balik dekat MEon ni..

dia bagi papaer bag.. Penuh dgn barang2..

coklat lah , kipas lah, kerepek lah..

aku pon salam2 and balik.. *hiaraukan kawan2 si meon yang kekwat tuh..

sebelum balik aku singgha umah si Hifzan Safwan jap..

tengok dia dok opereate nak cat RIM mtor dia.

dengan si HELMi.

tekun sunggubh mereka..

last2 kul 5.30 aku bertolak balik ke kangar!

si Arep and Fazli dok dekat Perlis bOwl..

si Fazli ni ajak main boling lak..

sampai2,..

we have the boling moments..

and aku yang masih berpeluh2 dan tak ilang penat ni join lah mereka..

*macam biasa.. aku asyik kalah.
57 jatuhan pin saja.. buat malu kan??

last2..

6.30 ptg..

sebelum balik..

simggah ke TITI GANTUNG Pengkalan Asam.

hajat di hati nak makn rojak.

sampai2 gerai disitu.

terus order rojak tuh..

and we'll have our chat sambil makan rojak/

kul 7.00 mlm..

memasing pulang ke rumah,.,

aku yang kepenatan,,

terlelap seketika dengan hanya berboxer!

hahaha..

naseb pintu bilik kunci..

MAna tak terlelap.. Letih sangat!

seharian aku di luar.

so.. kul 8.50 mlm..

aku pon gi mandi..

mak buat Bihun makan dengan Tom Yam masak tgh hari tadiu..

aku makan dengan berseleranya..

lass2..... amer call ajak keluar malam lak.

aku refuse..

letih!

rehat2 kat umah..

aku main Facebook and Cafe World jap.

then.. kul 2.00 dah skrang!

k.lah..

nyte..

** sempat Wish via FB and SMS to Fazli.. Buffday dia hari ni.. gnap2 20 tahun!
Happy Birthday FAzli!

***lengan aku ni merah2 ja..pedih2.. SUNBURN! hitam ja aku tgk.. ish2! ni gara bertolak lewat la si organizer ni.. bajet pagi jer.. meleraet samapi tgh hari.

**** best jugak lah konvoi cuma AMer kata.. last year lagi best.. Baju DApt. Rm pon dapat 20!

*****pengalamn berkonvoi + ngeri lak tetiber ada kejadian macam td tuh.. salah budak tu lah.. Konvoi bkn leh nak laju2..
^claim duit sendirik lah nak baikinyer^

******* tak der pendaftaran.. macam tak secure ja keselamatan..how come they would not RATHER to check even a driving licensed?


~~~~ sekian saja lintas langsung dari BILIK AKU.. via lappy si Syamir yang siap diformat,, (pinjam syamir jap) ~~~~~~~~~~~~~

No comments: