Tuesday, June 8, 2010

say my name.!

*sambil nyanyi lagu ni dalam hati.
Destiny Child.

ko hado?

oklah.. en3 kali ini aku sengaja type kannay di Subuh hari..

hahah.. already 7.12 a.m

bukannya aku malas nak tulis last night.

but due too the LATE of on9 habits.

aku postponedkan gak..

takkan tak nak tidur.

alkisahnyer aku on 9 sampai kul 4 pagi semalam.!

hahah...

*instead.. adik pmpuan aku niu tidur sekali dengan aku dalam bilik aku ni.

tu yang pose malas2 sikit nak tidur awal.

sedap2 layan FB sedar2 dah kul 4 pagi.

Time to sleep la.

noe what.. we need to rest jugak our body. tidaknyer kang jadik macam lepat basi!

eheh22.. *ap aku ngaraots ni.

oklah. back to the yesterday review..

wake up at the same time again.

12.15 p.m ..



* matahari pon dah mencanak tinggi.! APA LA.. SAMBIL GELAKKAN AKU..

AKu pon lantasnyer bangun and at that time.

my mum just got back from her work.

*she had a fling with an exam. ala.. exam yang org kerajaan selalu amik tuh..



then, mandi and segala she asked me to seek for AYAM GOlek.

okla..


gi cari2.. pusing2 kangar... taman sena..

but , no avail!

ish.. beat dah ni.. time cari tak dak. time tak tak cari adala..

last2 aku suruh..

Mak masak Telur masak kuah sos saja.. lama gak tak makan..

mak sebuk2 tu aku sibuk berfasebuk.

sebuk gak tu..

sampai kul 2. 45 ptg.

kena hantar manja aka adik aku nih ke rumah tutor dia. aka yg semalam tuh.

ku; 3 balik and surat2 sampai..

hahah.. surat yang ditunggu.

ku buka surat tersebut dengan penuh rasa takut dan bersyukur..

aminn! aku dapat masuk unimap la.

daftranyer 4 hb 7 ni..

takut dan gementar pon ada gak nak menghadapi suasana yang baru ini.

tapi tak perlah.. rezeki aku kat Adtec Batu Pahat tak dapat.. *kes ada org yang SABO la ni pakai kabel besaq kat *** . kesian kami satu kos dr ILP kangar tak dapat.. baik tak yah buat interview kalau macam ni.. penat and rugi duet minyak ja..

^^aku tau kes ni pasal takkan tak dak langsung probability sorang dua dapat masuk daripada semua yang p interview tuh.

yang tawaran poli lak sungguh lambat! aku kira2 balik taun depan nuh baru daftasr..

sangat2la rugi.

baik aku grab yang ni jer dah kebetulan.

even supported by mum! heheh..


*yang ni dapat kebetulan ja kot.. tak sangka sebab first aku tak dapat.. kira yang ni rayuan punya la..


tengah2 sebuk studi surat2 tawran and the guide tuh Adilah call..

suruh tengokkan lappy kakaknyer yang problem tuh..

aku cakap sat g aku g amik.

then , kul 4.30 ptg aku pon gilah pickup adik aku tuh and sambil2 tuh singgah umah diela amik lappy ituh.

balik2 umah..

mak dah siap2 dah..

tau dah la tu nak p mana..

gi kelas aerobiknye lah.,

then abah balik and dia solat2 jap and tup2 tap..

aku lak kena hantar mak.. sebab adik2 yang lain merengek suruh beli ni la nu lah..

mak kata..

jomlah,. p hantaq mak!

then aku pon hantaq la..

balik2 tuh singgah beli bihun sup and 100 plus.

tetiber lak kak chaq datang..

kejan aku nak p tengok our new house.. since she dont know the route to go there..

sambil kata.. isk! nak makan bihun sup ni pon tertangguh.

aku pon bawaklah si Kancil Comel tuh and folloewed by thier family..

sesampai kat sana..

tetiberlak..

si SHUHASHUHI

*apa aeh...dah macam shushi dah name kau.!

call aku.. and she said dok dekat Fatin corner..

aku pon..

hmm.. cakap jelah.. dekat area pauh ni.

soory yer..

then after survey2 kawasan umah In construction

balik ler kami kul 6.30 ptg.. kak chaq and family on thier way back.

aku pon teruslah drove balik ke kangar..

then teringat mak..

Sapa amik yer?

teruslah gi ke tempat aerobiknye and dia naik dengan kami.

tup2 tengah jalan tuh nampak abah.. dia pon nak pickup mak.. tapi kami awal sikit.

lambai2 and balik umah..

terus aku hadap bihun sup yang melepas tadi nk makan..

sembang2 jap dngan mak.

last2 dah kul 7.30 mlm.

memasing gi lah mencanak mandi la..

solat lah.,

pstuh kul 8 mlm.

terasa diriku kebosanan dan nak keluar lah..

bosan2.

tengok geng2 neighbours?
-sepi jer.

tengok geng2 arep
-argh.. with every comitment.
arep nak out with his family same goes to fazly.(g makan)
sharil with his friend and shahrul with his assignment.

*sigh!

last2 aku ajak..

Adik jom kita beli BErger?

so kami pon teruslah ke Burger Mat Kalut located dekat Roundabout..

Ramailah sangat2 orang.

aku pon malas nak tunggu ajak adik ke Restoran Ismail di seberang jalan

and aku hadap Roti bawang and teh ais.

tetiber lak..

Da 3 org strangers ni..

datang nak share meja dengan kami..

what! do have respect my privacy kayh!

so diorang dengan muka tak malunya gilkah betenggek bontot kat meja kami.

apart from convesation

yang sorang muda2 ni cikgu sekolah teknik ops! vacay dah yer..
ajar bab2 tukang. cikgu baru taun ni..

*sorry aku tak kenal.

yang sorang tua nih ntah broker tanah kedaung.

yang sorang lagi ni ntah tak tau menyempei gak..


last2 aku kurang selesa and aku dengan sopannya minta diri nak pulang.

*adal lagi adab aku ni yer.

so, gi pickup thge burger..

tak siap lagi..


tunggu2 kul 10.25 camtuh baru siap.

mak dah call cakap lama sanagt g beli berger.

balik umah and makan2..

aku masuk bilik..

on lappy,,

and main fesbook.

kul 12.00 a.m baru start main Serious sam dgn adik sampai kul 2. am.

pastuh aku sambung on9 Fasebuk lagi..

tut2 tap..

kul 4.00 am

k lah..

aku masuk tidur..

..... .... ... ...

ps: pagi nih di subuh hari aku taip entry ni..
mals nak tidur balik..

ok lah..

nak menjalani hari ini.

daa~!


Bye!


3 comments:

Afzainizam said...

┌─┐ ─┐
│▒│ /▒/
│▒│/▒/
│▒ /▒/─┬─┐
│▒│▒|▒│▒│
┌┴─┴─┐-┘─┘
│▒┌──┘▒▒▒│
└┐▒▒▒▒▒▒
└┐▒▒▒▒┌
Peace no war...
Sama2 la bagi sokongan atas usaha bersama ini..
Kami mengecam kezaliman ISRAEL terhadap saudara http://firestartingautomobil.blogspot.com
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

uhhhhh panjang berjala jadual ko cukup penuh rupanya... aku dapat rasakan citer you abah dan omak... aku sendiri tak terdaya mengigatkan semua kejadiaan walau dalam satu hari

Unknown said...

hye...salam ziarah...
jika ada kelapangan,jenguklah blog saya..!!

zsidentity said...

Afzanizam : hahah... entahlah.. aku tak der idea nak menulis.. sekali dah tulis dah panjang berjela lak..

* eh.. lawalah entry cat keter kaler pink tuh. ader sorang member aku ni.. luar macho giler. bukak2 henset, ngage QD kaler pink.. habis kena paku dengan member2 aku yg lain. tp aku diam jer. No comment.!

Muhammad zaki Mostapa :

hye.. salam ziarah... insyallah.. saya akan blogwalking blog saudara dalam list saya..