Wednesday, June 23, 2010

Using AN A**r Brand is a nightmare.

todiah,, meroyan sakan tau.. noe what..

hari ini SANGAT LETIH dan relly made me SWEAT..

kenapa,, ya.. dah 3 hari me and abang gi MENGECAT our new house tuh..

tak habes2 lagi.. yang ni baru undercoat.. belom lagi painting yang nak default..

MERASA kepenatan yaamat..

oklah..

napa statement tajuk aku takleh blah?

yer.. sebab tadi abang datang jumpa aku..

and rujuk ttg masalah laptop dia.

okayh.. he using ACER 4520.


hye blogger..

but mine Acer 4530.. NVMdlah! saja nak bagitau..




ok..

masalah yang dihadapi after aku buat inspection adalah MOBO lappy dia gagal berfungsi.

aku dah cuba segala yang mapu..

*try test tukar ram dgn lappy aku.

*cabut dvd rom

* cabut WIFI

*test power adapter.

tetap takjalan..

aku pon pening..

soklah baru nak gi rujuk kedai..

masalah dia ntahlah.. on terus dia auto off..dalam 10 second auto off

pelik betul masalah dia..

laptop aku buat masa ni takda apa lagilah masalah..

tapi lappy abang aku ni macam2 penah rosak

*hard disk (rosak masa warranty)

*dvd combo (rosak masa warranty)

*motherboard.. (baru tukar setahun rm700)

kesian tul aku nengok masalah laptop dia ni..

apa2 pon.. aku dah suggest ASUS , DELL kat dia..

nntylah baru dia p beli..

esok baru nak figure out apa masalah lappy dia.


oh ya..

hari ni dah nak habes dah mengecat umah tu.. Undercoat la..

esoklah baru nak habeskan..

anyway,

itu sajalah rutin aku 2 3 hari ni.

kebanyakan masa dihabiskan sebagai TUKANG CAT..

sugguh belemoih aku..

k la.

no idea..

bye2..

gud nite.!

No comments: