Wednesday, January 6, 2010

6/1/2010

welllx2...
Tak banyak sangat lah aktiviti aku hari ni..
just bangkit masa my mum gerak subuh..
and tak tidur balik...
Trying to install Windows 7 on my CPU AMD ATHLON 64x2.. with 512mb ram,..
Amazing .. runs smoothly..
Ok.. keja biasa seorang technician komputer kalau bukan install OS dekat CPU. ( os = operation system) means korang punya Windows lah..
ok..
Rasa best lak guna Windows 7 nih.. Ok jer walau 512 mb of ram..
Siap boleh Main Game GTA san andreas lagi tak sangkut..
Naseb lah tak yah upgrade ram.. hihikkk...

Windows 7 512mb ram

Nih caption diah...

OS

After install.. dalam kul 9 pg.. aku berus gigi dan mandi.. then aku pi beli roti canai and roti sardin dekat kedai makan depan sekolah putra tuh.. mmg suprebs roti cainai dia..
aku bedal sampai 2 keping roti sardin dan 1 keping roti canai..
mmg kenyang giler..
tahap gilababs..

Lepoas tuh... Aku pun buat plan ketiga hari ni..

-- Aktiviti Mencuci Referigerator ---

Ya hamponns... memang hazab.. dah seingat aku dua tahun aku tak pernah cuci referigerator tuh mmg hazab sekali.. Kotoran dia.. mmg dah melekat.. dan sebati lah dengan kediginan mereka..

amik masa dalam 45 minit tau nak cuci... Tu pon aku wat in rush..
Tak tahan doh bau dia.. siot.. buat cepat.. cepat siap.. kan 2??

Referigerator 1

Cuci Door referigerator

eei,..,.
tengoklah segala kekotorannya... mmg sangat degil lah..
ingat nanti leh gak buat idea nih..
cari duit poket..
PERKHIDMATAN MENCUCI REFERIGERATOR..
minta upah around rm10-rm20..
hehe... duit siot..

Tak sangka yah JUrteknik komputer nih sungguh rajin bab2 dapur nihg..
kebersihan ler.. diutamakan..

** niat sebenarnyer nak test Kejadah nih jer..
Charcoal Deodorizer.. Mak aku beli kat COSWAY.. hahaha..... tapi ok gak pada freeze dekat umah aku tuh tak cuci..

Charcoal Deodorizer

tada.. sekali tengok macam pewangi lak.. tapi aku cium tak wangi2 pon..
Musykil??


Aktiviti aku seterusnya..
MEMASAAK..
kenapa..
Tak caya ker aku masak..
Aku masak simple aje../.
memula masak nasi...

Masak nasi

Then aku masak sambal sardin..

mula2 potong cili kering..
then kupas bawang putih , dan besar..
rendam cili kering tuh dan blender bersama puaka2 tuh tadikl..
mean bawang and garlic ler..

pastu aku letak asam keping dan tuang dalam minyak..
Bila ' Naik Minyak"
barulah aku tuang kan sardinnyer,..

tada ?!?

dah siap pon..

Masak sambal sardin

Sambal Sardin

oklah..
aku pon dah letih menaip..
nanti aku enrty lagi....
bye2...
*winks..

No comments: