Saturday, February 27, 2010

A very wonderful Saturday..

oho.. today is saturday the good day i've ever had..

yo.. kau nak tau naper??

meh sini nak mengompang...

hari nih penuh ngan varieties lah.. macam2 momnet lah..

well,, alkisahnyer,, aku masih lagi merajuk ngan mak aku pagi tadik..

so ,aku bangun then jamah nasik lemak yang dia masak tuh sikit jer..

konon nak tunjuk rasa tak puas hati lah..

but ,, oklah.. lepas tuh aku gi kerja..

naik service room..

tengah2 sedap membaiki komputer ader bunyik gendang bertalu2...

datang dar arah luar.. dibawah kedai...

gendang macam tarian naga...

so i was so excited to noe then aku pon turunlah ke bawah..


rupa2nya da tarian naga...

asking for an angpau from our kedai..

so , as accepted,,, the show must have lah.. kan2..


impressed jugak nak tengok tarian naga dari jarak dekat.. so aku pon nuggu lah..

then mulalah.. the show begin..








hohao... hah tudiah... Naga mai dah... DAtang mau mintak angpau...

klah... a very good morning for us..

then... naik atas balik...

continued with the repairing of a pc..

then... a couple hour later...

My hndpone cikai just rang..

one new messages from MAMA..

"Salam.... sat gi blek mkn na.. Mak syang angah... maaf kalau mak mengagnngung perasaan ank mak....

so??


im speechless.. Never got this sms before..

usually , kalau aku merajuk pon it will fade away by time...

but im replying..

Wsalam.. ya.. its okayh.. It was my fault too... i just cant stand the way you advice me by related on my past intervies with my fat condition... Im not your good son..


hah...

tudiah... ayat kasih dan sayang mula dah...

so.. oklah.. aku balik lunch... she treat me and we're having a lunch togrther.. but , tak boleh nak betul2 bagus.. i need some time to recover this sitution... to get well back..

oklah..

then aku gi kerja balik..

Apabila petang tuh.. Ada satu call..

It was from antie.. our manager wife..

Call suruh turun bawah... amik elaun???

wah.. Elaun!!!?? bestnyer... dapat penhlaha bulan nih.. bulan lepas dapat Rm180 sajork..



Btw,, thanks Antie and Uncle... For that my allowance...

wah.. bsetnyer...

huhu... simpan jer dulu hajat di hati nak simpan beli motor pakai duit sendiri..

entah bila lah baru nak cukup..

huh.... nak harap my stingy dad beli kat aku??? mimpilah... motor kesayanag dia Lagenda tuh pon aku nak naik kadang2 tak bagi.. entah apa ler yang ada pada motor tu..

Pilih motor daripada anak sendirik...

dah ler.. malas nak cakap pasal tuh..

buat sakit ati jer..

okayh.. petang tuh.. lepas dapat angpau.. naik balik service room.. gi sambung nengok transformer sambil format pc.. hik2..

then,, we all balik...

pukul lapan dah janji nak jumpa di Putra Palace..

Boss nak belanja...


Wah,, bestnyer...

calang2 nak belanja staff .. setahun sekali baru nak dapat..

then bali ruma.. aku terus bersiap.. seterika baju..

yerlah... nak gi makan tempat standart.. bukan dekat warung..

then pukul 7.50 aku bertolak gi rumah arif.. so??

going ther with motorcycle sajorks..

then sampai jer di putra palace.. Hafiz call..

asking us where are we?

then aku bagitaulah dekat di.. dekat prking lot...

tempat dia parking motor jugak.

so , were heade up to the Lobby.. then entered the hotel..

Masuk teru cafe..

Nampak Mr Ong with his family..

so,, terus aper lagi..

cAri tempat duduk..'



ader satu kak nih..staff jugak.. came with her Hubby (taste ko... muker ala sabahan) dengan anak dier..)

okay.. so ,, aku pon aper lagi..hikik.. *(matilah berangan jahat)

so , takperlah... beberapa minit lak.. datang sorang2... ader ngan family.. ngan laki..
ngan adik ipar..
ngan bini..

so , aperlagik.. meriah uols!

kecoh.. terutamanya bila anak2 kcik dorang berlari2 sana sini..

keluarga boss makan satu meja..

A chinese staff makan satu meja sekali..

Yang family makan satu meja..

Kami yang practical dan single makan satu meja..

huh..

aper lagik...

orderlah...
makan banyak mana dan apa saja...

Boss belanja..

huhu.. aku yang nafsu syaitan nih aper lagik...

order lah..

nak tengok aku order apaer?



yang nih steak... Reger satu set dalam Rm 30 lebeyh jer..





Yang nih lak Chicken Chop.. Rm 20 lebeyh..




Yang nih Ice blended apple.. masam rasanyor.. Rm 8.50 jer nett..



Yang Mango Ice blended.... manis rasonyer... Rm 8.50 jer..net..





yang nih lak desert Ice cream... Rm 9.00 nett jer... Double Scoop...

hoho... dan yang terakhir aku melantak menda alah nih..




Banana Boat.. Rm 12.00 lebeyh jer.

ader lagi Pineaple Juice.. Tak sempat aku nak captured.. Dah habes.. dahag punya pasal..

okayh... semua menu yang aku tunjuk kat atas aderlah yang aku sorang punya..

orang lain tak tau lah... selera masing2...

memang teballah selera masing2 malam tuh...

tambahan lak ader lak live band... Awek siot..

sedap gak soranya...






huhu... Puas hati ... memang kedarah sakan malam tuh...

tak trekata kekenyanganya..

Boss pon baik malam ni..

macam ni lah boss ynag baik..

raikan staff and having dinner together..





huhu.. staff satu company... having a great dinner tonyte..


hoho.. luperlak nak tulis.. masa samapi tuh terbeliak jugakla masa bukak menunya..

but ,,order jerlah.. boss suruh nak buat macam na...




let open..



hah.. tudiah.,,

oklah... setelah penat melantak..

Kami pon beransur pulang.. Tak taulah bill berapa boss kena bayar... Sebiik laptop aper ha???

hikhik...

oklah.. salam2 ngan bos.. said thanks to boss and madamme.. then balik rumah dengan senang hati..

balik2.. terus upload dekat facebook..

then main cafe world..

dan tulis entry berjela2 nih pakai laptop.. Seksanya..

kena kntrol jer taip..

tak macam desktop leh taip kuat2..

oklah..

planaed aku lepas nih nak tidur..

sekian...

Okl..

Bye...

Gunyte.,.,

Esok cuti..

Nak having funlah dengan tidur..

No comments: