Saturday, May 1, 2010

pabila bercakap tentang muzik

hai.. bertemu kembali yer..

oh ya.. nak ucapkan selamat hari pekerja seluruh Malaysia.. Termasuk aku..

okalah ya,..

malam ni aku malas nak bercakap English..

ya.. jam menunjukkan pukul 2.30 pagi..

dan aku sepatutnya masuk tidur..

tapi disebabkan sebuk dan busy terpaksalah update skrg.,

nak update besok takut takda mood.

so, aku bangun seawal 12.00 tgh hari.

dan aku terkejut sebab mak beli barang banyak sangat...

antaranya Kek dari Secret Recipe.

ayam panggang Radix chicken house.

dan lain2 lagik..

then im guessibg,.,

ye .. besday adik..

30 hb april..

moreover aik balik lak hari ni..

so tulah special sikit hari ni..

ya.. seperti dijanjikan aku dan amer serta yang lain2 akan pergi ke alor star..

memandangkan mak belum masak apa2.. aku postponed sepetutnye gi kul 2 tapi aku tangguh pi kul 3.

then , aku mandi2 dan tolong mak buat kerja2 rumah..

spt vacuum lah, make drink lah.

then at 2.30.. we'all satu family start makan2..

wah best lah..

disebabkan aku rushing time..

kul 3 aku kol amer..

then kami bertolak ke Laor star..

bukan tepat pon.. dalan ku 3.45 gaklah,,

si wan nak amik duit dulu lah kat agro bank..

then baru gi..

pecutlah fx aku tuh.. amer naik sekali motor ngan aku.. wari and wan naik motor diorang..

at first lenguh lah bawak motor dari perlis ke alor star..

first kami gi kedai muzik dekat shahab perdana..

malangya tutup, then we procced ke sebuah kedai sze chen muzik dekat jalan staduim,,

pon tutup gak.,,.

pastu kami jalan depan sikt..

ada kedai rythm lah..

buka.



* ni dia motor aku yang kepanasan stelah we all konvoi dari perlis.

then ameq pon teruslah masuk..

nak survey2 dulu,,

rata-ratanya,,

gitar elekrik kat alor star lebih murah daripada di kangar..


,lepas tawar2,, deal!

kami dapat harga gitar elektrik rm 500..

dan kotak amplifier IBANEZ rm 200..

overall Rm 700..

kalau kat kangar.. we make calculation aroung rm 1K..

kesin tengok si amernyer duit tak cukup dan impiannya nak memiliki gitar eletrik..

aku pinjamkan dia rm 500... then he withdraw his money rm 200..

then kami pon teruslah menagmmbil gitar tersebut,,

hahah..

lama dah amer dok pendam nak beli gitar ni..

kesian tengok lagiopon besday dia nak dekat ni..

amik lah gitar tersebut..

deal dengan harga rm 700 with Amplifier,



* antara gitar2 yang dijual.. susah juga nak buat pilihan.!

oakayh.. aku pon lihat lah amer ni main2 , then owner kedai tu tune2 sikt dan bagi briefing ttg handling lah, warranty lah,, bla2..



amer sedang bermain gitar elektrik pertamanya,

then aku lihat ada miniatur yang cantik..

gitar2 kenit,, decoration only.



** cantikkan!

pastuh lepas dah habis segala urusan amer promised me to pay back as dia akan dapat duit KUTU minggu nih,

pastuh kami terus memecut ke perlis..

Then samapi dalam kul 8 malam..

tersu bawa balik rumah amer,,

diorang test2 main.., akau malas lah..

mana aku ni reti main alat2 muzik ni..
..

hahah

aku balik rumah,.. mandi segala..

then kemas2 computer table..

yerlah nak letakkan moedm yang baru dibeli nih kan!

mestilah cantik2 sikit wiring and air flow..

lepas siap kemas meja komputer aku makan malam..

then watching tv3..

cerekarama.. Dosa Serupa kot tajuknya,.,

then ku 12.mlam.. ajar mak main facebook..

aku lak.. teruslah angkat kain2 dan bawak keluar masuk dalam mesin basuh untuk dibasuh.,

then kul 2.00 pagi baru sudah dan sidai..

kul 2.30..

mulalah aku menaip entry nih....



k lah..

gud nyte,...

mengantuk dah dan letih sangat2,

byee..

** Interesting fact..

ingatkan nak gi alor star servey2 harga ja.. tuptup angakat terus balik..
hahah..

**** letih siyal bawak motor dari kangar ke alor star..
lenguh habes kaki2.. dahlah tuh.. p balik sat ja semata ke kedai alat muzik..
takder dah lepak2 dalam mall ka..

****masa gi temean amek duit tuh, we all berhanti jap dekat gerai kotor city plaza. minum2 jap ilang dahaga..Sebuk sungguh pekan alor star,,.

***** masa OTW tuh, ada eksiden. Hilux dengan Honda City baru..
kesian city tuh kemek teruk hilux ok ja..

***** sedikit sebanyak taulah jugak aku pasal ibanez lah, amplifier lah, lefthanded lah,. macam2., teriingin nak masuk kelas muzik lak..

sekian sahaja berbicara ttg muzik!

* bestlah amer melaram gitar baru malam ni.. Jangan tak bayr utang aku dah la,,

Berita buruk.!

tadi Check UPU..

then Dukacita,! aku tak dapat..

tulah bododh sangat masa SPM dulu. tolol tulla..

sedih tau.. Mna nak merempat dah lepas ni??

No comments: