Tuesday, March 23, 2010

The Suzuki Fx 110 paying day..

okayh.. hari nih schedule aku not so tight.. cuma agak akan bertambah lah sekarang..

yerlah.. e machines specs untok Pc fair nih dah sampai.. jenuh mengankatnya tadik..




dahlah gedabak2..

terima ja lah.. NBak format Win 7 kesemua 20 bijik tuh..

kisah aku hari nih adalah bermula macam biasa..

giving the kittens a milk..

susu diorang sampai kenyang..

biar diorang tidur ja.

okayh.. lepas tuh aku pon siap2 lah.. nak gi kerja...

take a baty. mandi segala bagai teruslah menuju ke tempat kerja..

lepas tuh at noon ada SUZUKI punya team mai dekat kedai motor berhampiran kedai aku.

The suzuki team tuh teruslah Kempen Servise motorsikal percuma..

haha..

last2 sap yang motor suzuki ja boleh gi buat pemeriksaan.. so adalah staff kami nih 4 orang naik moto suzuki..

teruslah gigih gi hantar ke tempat kempen berdekatan..

kekdahnya servis percuma..

so2 aku pon.. teruslah cakap pasal masalah motor aku nih.. last2 diorang cakap they just check tayar , rantai brek macam tu ja..

Not repairing..

kalau repairing kena lah buat atas kedai tuh sebab diorang just campign for suzuki rider aja..



---my motor butt,, kaler hijau lah..

so , aku pon decide lah.. alang2 repairlah sekali..

Tau aku Tukar apa??

Aku tukar Lampu and wiringnya..

tukar minyak hitam...

Baiki buntik bising dekat Ekzos aku.. Wat the kompenen hah?? Tepet or cam tuh lah..

Semua totally adalah dekat RM 25..

ok la.. Cadang2 memang nak buat gak..

Dahlah tuh.. dapat Baju sehelai t shirt then Motor pon dah sedap ala2 Tip top lah..

last2..

masa nak rehat..

Signal Jammed..

Not functioning..

and aku pon terlupa nak nagitau nak tukor brek belakang motor aku..

so , aku decide..

tak yah lah gi kedai tadi..

Kali nih aku gi hantar lak kedai Depan sekolah derma..

Another repair workshop..

Teruslah aku bagitau signal not functioning ang anku nak tuko brek belakang..


last2 tukor and reapi benda tuh kena RM14 hegget..

so oklah..

Pulang rehat dengan senang hati sebab dah setel..

Bujet2 aku dalam RM100 nak buat semua benda tuh..

Ok meh kan???

So , kerja hari nih takdalah sangat.. Just Format 2 bikij e machines then angkat2 barang..

Letih dowh.. nak naik ke tingkat 2..

kalau tak naik tangga takpa ni tak..

memang mandatori kena naik tangga..

last2 nanti Pc fair nak kena bawak turun lah gi bawak ke fair..

Ishk!! Tak dapat dibayangkan lah..

oklah.. keja aku macmatuh ja..

so , balik tadik..

beli lagi capati untie India belakang kedai aku tuh..

then balik...

dan terus menyusukan kucing2 tuh dan mandikan diorang..

Sekrang nih masa aku nengah menulis blog nih diorang dah tidur nyenyak..

Senang hatiku..

okayh.. mandi2 then makan..

Mak ngan abah then bertolak ke rumah adik beradik abah..

means they got Toklang..

but , i dont even know who was she..

Nak gi mengunjung dia..

last but not least. recite the al fatihah ja lah..

after mak ngan ayah aku gi mengunjung.. aku nonton Blogger boy 2 from online 8tv website..

haha..
lepaws2 tuh teruslah aku buka blog nih then tulis..

k lah.. nyte..

nak uruskan kafe world on FB!

No comments: