Sunday, March 7, 2010

The hangout day.

haha... letih dowh hari nih..
yerlah... Kan its sunday.. So??

apa lagi..

hangout day lah..

Btw , Hari Nih memang Pack sangat... Merasa entry sambil taip depan tv sambil tengok raja lawak..

Tak nak missed lah. kan malam ni episod akhir..


Ho entry kali nih memang lah taip awal..

kalau tak taip awal memang tak sempat.. yerlah...

Mata pong dok kuyu u semacam ja..

lagipon baju baru nak basuh padahal besok pagi nak pakai dah..

hik2..*oh ya.. sperti dipropahkan.. minggu nih cik aku nak mai melawat aku buat OJt.. ntah betul ker idok?

Okayh.. Meh sini aku nak ngompangkang schedule aku hari nih..

huh..

macam2 ada..

So.. bangun dalam kul 6.30 camtuh..

then mesage arif and fazli.. asking them lah nak gi dewan wawasan kat Jitra nuh..

as planned before..

kan ada Karnival Jom Masuk U kat sana..

sajala intai2 kot2 adal chance nak sambung tempat lain..

so , aku kul 8.\30 pagi sampai kat rumah arif..

then his mom masakkan fried rice and Vico..

aku join sekali lah makan,,.,

so , lepas makan kul 9.00 kami pergi ke rumah fazli..

*oh ya,, trip kali nih minyak ditaja oleh MAma arif.. Thanks..


okauy.. gi rumah fazli then amik dia.

so , kami pon apa lagi.. Teruslah memecut menuju ke Jitra aka dewan Wawasan tuh..

so sesampai tuh..

teruslah grab macam2 pmplete yang ada..

Orang?

ya hamponmn... tak dapat nak cakap... memang sesak dan crowded sangat..




macam nilah keadaannya..

so aku pon memulakan proses..

macam2 booth kami pi..

tanya sehabis mungkinlah apa yang patut di tanya menganai kerjaya kami..

ekeh..

so , lepas dah puas meronda..

pekena promotion vico yang ada kat luar dewan nih..

Crowded tempat tuh ngan Budak sekolah..

yang dalam dewan lah..

yang luar dewan lah..

huh..

bau hames ja masing..

dlam kul 11.30 camtuh.. so kami dah penat gi dewan tuh kami pon menuju ke Jitra Mall..

Sebelum tuh singgah dulu pekena makanan dekat MEdan Slera Jitra tuh,,



sampai2 tuh.. tengok cerita apa yang ada..

So kami terus Decide nak tengok Percy Jackson and Lightning Thief..

Dah tayang dah.. lam 5 minit..

terulah kami pon beli2 tiket..

popcorn segala then masuk..

overall best gaklah cerita nih..

ala2 fiksyen sikit..

Aku palin suka part depa makan Bunga Lotus tuh then Lagu LAdy gaga Poker Face pon terus menerjah..




Wah.. memang Bestlah sebab ada GAGA punya lagu dalam cerita tuh..

tak sangaka leh trapped dalam tuh sampai 5 hari..

okayh.. Bestlah cita dia..

memang patut gi nengok..

so ,lepas tuh kami ke Surau..

Nak zohor jap..

ok.. KAt sini pengalaman menarik + berdosa aku haha..

yerlah.. semayang senirik2..

tambah aku..

Paham2lah..

Tetiber ader satu macam abang lah atau encik yapakai kemeja..
ala2 Govt punya servant..

So.. aku dah rakaat kedua..

So , aku perasan lah dia letak sejadah sebelah aku belakang sikit..

ala,, susunan macam jemaah tuh..aku dok agak dah dia nak semahyang ikut aku dan aku jadik imam dia..

So ,, bila aku naik ja dari rakaat kedua tuh.. terus dia cuit belakang aku...

So??

aku pon macam ... ALAMAK!! betullah dia nak jadik makmum aku..

dahlah aku sembahyang tuh ala2 lakon ja..

terus.. ala.. apa nih??

macam na aku nak handle nih..

truslah dok pikiaq.

Macam na nih... Apa patot aku buat??

so aku pon meneruskan lakonan aku jrlah..

cuma setiap kali tuh aku cakap kuat sikit Allahuakbar... then samiallah Huliman hamidah..

huh..

Gila..??

aku mana penah jadik imam lagik..

tambah ckap2 macamuth..

Akupon belasah jelah sampai bagi salam..

Okayh..

aku "baca" doa then aku blah cepat2..

tanak jumpa sapa orang tuh..

aku tau niat dia baik..

tapi.. solat aku tak sah..

macam na nbak explain nih?

**ya aku tau aku telah berdosa sebab buat macam tuh..Solat aku dan dia tidak sah..
harap lainkali janganlah sapa2 percaya kat aku espcially bila bab2 solat cam nih..

aku bukannya sempurna sangat solat nih..


memang tullah.. Pengalaman mengerikan dalam hidup aku..

so.. lepas solat2 camtuh..

Arif ajak heading to Alor Star..

Ke TEsco Mergong katanya,,.

nak gi beli buku kat Popular..

so , sampai2 sana terus terpacak kat Popular then merayau2 dalam tesco tuh..

JUst Beli Sushi , mashed potaoto dan Kek2.

tu ja..
Lapeas selsai hadap makan2 tuh.. KAmi pon balik..

Gila ngantuk masa driving OTW nak balik tadik..,

ntahlah..

Yang depa dua sedap je dok tidoq..

Tinggal aku sorang jer bawak kereta..

NIh pon dok ngantuk lagik..

So,, sampai rumah..

Merapu2.. Dah maghrib dan MUlalah Rancangan Raja Lawak..

yang Final nih..

Kesimpulannya Result peserta yang menang nih memang unpredictible dan tak berkuality..

da peserta yang bagus lagi shuld win tonyte..

nak wat camna..

SMS punya kerja..

terpaksalah..

So.,. oklah..

Aku pon dah ngaum nih..

lelong..

BYe..
Gudnite.

2 comments:

Afzainizam said...

Salam Dari kami
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

http://firestartingautomobil.blogspot.com

Salam kunjungan salam ziarah…. Thanks kerana berkongsi story pada kami … kami sedang berusaha membaca older post entry kamu….

Salam kenalan dan persahabatan... Semoga mendapat respon yang baik dari blog anda.... harapnya cam tu lah

~~~~~~@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@~~~~~~

"ingatkanku semua, wahai sahabat
Kita untuk slamanya, kita percaya
Kita tebarkan arah, dan tak pernah lelah
Ingatkanku semua, wahai sahabat

Bila nafas kulepas, semua langkah yang lelah
Semua waktu yang hilang, tapi bayangmu tetap

Ingatkanku semua, wahai sahabat
Kita untuk slamanya, wahai sahabat
Kita bagai cerita, wahai sahabat
Ingatkanku semua, wahai sahabat

~~~~~~@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@~~~~~~~

zsidentity said...

Terima KAsih Saudara Afzanizam atas kesudian menzizrah blog saya.