Sunday, March 14, 2010

Sunday- GAga Mood..

Stop telephoni'me ...

hahah..









think im addicted to the New Superb Lady GAga Music Video... Lady Gaga ft Bynce - Telephone..

Memang best video klip dia..


Unik and tak pernah lagi tengok dalam mana2 video klip artis lain yang macam tuh..

Ok.. welcomed backk!


as we known lah..

Hari ni Sunday dan aku memang cuti.

Tapi letih lah cuti hari nih..

Nak tau ker schedule aku rini..


Yer... memenuhi jemputan kenduri..

Hari ni ssahaj ada 5 kenduri yang menjemput..

TApi my family got only 3 lah..


the rest kat kedah tak larat lah nak pi kekdahnyer.. pewot sengkak..


ok..

hari nih,, Bangun la seawal 8 setengah pagi dek di bising2 oleh mymum,.

gerak pagi nih..

Untuk ajak kami satu family gi PErata tanah.. what we called ha?

ala..


kan we still progressing on our gotta be new house tuh..

so, kamilah kena karah tenaga gi membantu family.

Ok., so,, epas abnag apa semua dah bangun..

kami bertolak gi ke sana...

So ?

apa lagi..

makan tyme la..

mak aku masakkan NAsi Lemak lah pagi tadik..

Gi picnic kat sana..\\\

Afta picninc mulalah bekerja keras,,,


yang abang aku mengorek tanah..

aku lak menyorong tanah pakai keta sorong tu,

memang lah berat dik ooii..


memang letih buat kerja2 kontrak nih...

*hahah merasa kontrak tukang kampung..

okayh.. asyik ulang alikm sambil sorong keta sorong yang berat tuh memang got my energy blown away lah..


kalau nak kira peluh tuh..

Boleh perah ja baju aku tuh...

AYaq menintik tuk tak..

hahah..

so balik..

then my mum gi dulu kenduri dekat pasar borong tuh..

Aku tak pi lagi..

sebuk dok nengok melodi..

so.. lepas nengok melodi aku pon mandi..

then mak aku balik.. then sipa gi ke kenduri di tempat lain..

ok.. lauk di memang best lah..

macam2 ada..


Ayam masak merah , daging kurma, gulai ikan masin , acar timun , SOMTAM.. * mm faveret .,, then

ada lak side dish..


CEndol dan Laksa..


hahah,.,. aku pulun gila makan.. Somtam paling bnayak aku bedal..

hampir ditimpun oleh somtam nasik aku tuh..

okayh.. lepas makan tu kami menuju lak ke kenduri dekat belah bukit keteri..

lauk dia..

MMMM...\\no komen,,


like an ordinary kamoung lauk...

ada tiga jenis ja..

Pinggan dan cawan hanyalah polisterin.. dan yang peliknya..

It was a Catering..

huh.. bad servise lah..

tapi nampak juga kesederhanaanya..

oklah..

kesin tuan rumah tuh..

yerlah.. almkalumlah kenduri hari nih memang banyak sangat..

tak boleh nak menumpukan kepada sebuah rumah saja..

KAn2..

so.. lepas makan kenduri just drop by at Mk Wa house.

and surprise ly..

bg cik awin pon balik with his wife..

haha..

had a kerepek pisang and teh biasa there..

so.. balik lah..
apa lagi.. on komputer lah..

bosannya..

SO ,
agak2 kul 7 tuh aku tetiber terlelap..

nih gara2 letih snagat lah jadual aku hari nih..

Rebah kepalaku di hadapan pangkuan laptop..

memang letih lah aku cakap kau..

so, kul lapan2..

COnvert video LAdy gaga tuh format mp4 then transfer jer terus pakai blutooth..

hahah.. best.. ada telephon vid cip dalam phone aku..


so , makan malam..

masak mum yang simple2 ja..

so , aku teruslah kerumah nazrin.. my infront neighbour,.

dia sms aku.. suruh tolong dia isi form2 Ipt yang patut isi dengan kelayakan dia..

so ,, aku lepak san.. isi beberpaa on9 borang dan.. kul 11 aku balik..

merepk2 sat dalam FB.. then aku taip blog nih.. hahah..


Tu jelah xtvt aku.. memang nampak simple but xhausted,!

oklah.. nyte.. mata aku dah sembam lah.

bye..

* nota kaki..

Pagi tadi aku got called.. From unuwn number..
rupanya from x*ert lah..(formly nown as Van kuning Model Juara tuh kat kngar)

Motif! napa call aku.. dahlah tuh nada suara dia macam nak marah aku ja..

Bodoh tullah dia.. Tak leh cakap nicely kah! bad service.

okayh.. knapa dia call aku??

sebab.. masa aku sem last kat ILP dulu. dalam bulan 11 cam tuh.. aku ada apply for a Practical job there..

So < no response .. kata nak call then suruh mai "sembang"2.. Thta wus the language lah yang guy tuh sebut,..

so kisahnye.. ssebelum aku kuar ilp aku kena dapat tempat..

Nampaknya rezeki ku baik dapat kat Compuland sebab service dan boss cpl tuh baik..

so , kalau korang kira..

dah 3 bulan lebih menda tuh berlalu..

But napa baru nak cll aku ha?

pastuh leh tanya " Dah dapat knepa mintak ?'

so aku jawablah dengan baik masa masa aku mintak tuh tak dapat offer lagi..

so?

nada laki tuh macam marah ja..

Betui apa bodo!

kau tuh lembab nak respond.

dahlah aku banyak dengar bad2 story ttg diorang,,

1 . Tak bayar sewa lah duit kedai tuh..(neighbour aku ada adik beradik dia yang lesen kedai apa ntah) so diorang masih tak bayar dkt adik beradik jiran aku tuh.'

2. Dulu ada budak practical (gurl).. ada ka keja dia kena pi Dengar hal2 kes syariah bos dia tuh dekat mahkamah..

B*ngap! tak?

so , memang lah bad service.. bukan nak kutuk atau fitnah ker pa.. bUt? not gud enuff in service lah diorang nih..

Patutlah terpencil jer kedai depa tuh..

** keduanya.. aku terkejut...

Anak menakan aku..

Yang namanya Hafis tuh.. anak bg wan..

ingatkan sedang2 ubi jer..

tup2... result dia..

6a lah dowh.. 2 b..

wut??

nampak macama kaki tak study ja.. (haha.. aku curik baca mesej dia n gang kg dia)

tup2.. ada x factor dah..

tahniah aku ucapkan kat kau..

^^ku akui.. aku bodo lah SPM! Sobx2!!

No comments: