Sunday, March 21, 2010

Sunday yang hectic..

okayh.. today is sunday.. kekdahnya aku hengat nak relaks lah..

but.. hahah..
bukan apa.. banyak sangat perkara berlaku hari nih..

Including aku ada jumpa satu blog baru bab2 tweaks nih..

okayh..
Kisah hari ni bermula macam ni..

aku bangun kul 11.38 a.m..

cara bagun aku nih agak tragic lah.. sebab my mum menjerit2 panggil aku bangun..

actually , she getting mad to my lil sister lah..

yerlah.. kan ker besok nak sekoalah dah..

ada certain homeworks yang tak settle lagi..

apa lagi .. mak aku bising lah pagi tadik samapi tidur aku pon terganngu..

but , tetap maintain aku bangun tengah hari jugakkan.. hahah..

so , aku bangun.. buat refreshment sikit..

mandi, apa.. then aku sarapan..

lepas sarapan aku menonton Tv..

haha.. negok JJCM dengan melodi..

lepas tuh aku masuk bilik..

oN fb..
saw on sadam blog.

apa lagi.. teruslah aku klik link ker blog dia..

aku lihat dalam blog yang dia follow ada lah It nyer tweaking..

haha.. ak8u pon apa lagi..

teruslah follow blog2 ituh..

bukannya apa.. nak memantapakan ilmu di pala nih yang tak seberapa..

bayak jugak lah info yang aklau dapaty dekat blog2 baru tuh.. ESp.. blog si Lancert tuh..

btw , thanks..

okayh.. so lepas tuh aku ada jumpa Test Skill yang dia post dekat side bar tuhg.,.

Test suruh hach Winrar archived yang berpassword..

Gila dowh..

aku saja2 doloand..

pastuh terus addict nak hack rar tuh..


tyeruslah.. gogle sana sini..

carik infoi..
uyang dapat..

NON ADO!

cuam ada software2 CIKAI + Tak Guna ja untuk crack password tuh.. Babi betui..

Last2 aku fed up..

then aku totoip pc..


Ku lihat ada diua ekor anak kucing yang kecik dok mengiau2...

kesianlak..

ada dekat belakang rumah aku..

maklum sajalah.. aku nih dudok rumah taman ..

takker hazab dengan kucing2 betina yang meletops pastuh tak tau nak taking care of thier kitten..

so , kesianyer pasal..

mak aku made a warm milk then aku gi lah dropped2 kan dekat mulut anak kuceng tuh..

last2.. kenyang diorang berenti ngiau then tidur..






ni haa..~~

rupa anak kucing yang dikesiankan tuh..

kecik ja badan diorang masa kau pegang tuh..

tapi diorang tak tau nak minum melalui cara yang aku titiskan tuh..

nak jugak hispa tetek mak diorang..

**ntah kemana mak diorang gi.. Ikut kucing jantan lain larik agaknya..

lepak dekat tamu..

Aku lihat si adik aku tuh tengah dok berkemas2 barangnya..

almaklumlah.,..

dia kan nak balik asrama dah memandangkan Cuti sekolah yang holy nih dah habes..

haha..


soi, lepas2 siap2 tuh aku cakap lah..

NAK IKUT!!

so , kami pon pergi ah siap2 nak hantar adik aku nih..


On the way nak keluar TAman Aku nih aka Taman Bukit Kayangan ni..

ada Excident.,.

betul2 dekat sungai jalan masuk taman rumah aku..
apa lagi..

kami sekeluarga terus berhenti keta then teruslah nan menonton apa yang terjadik?

kanapa?

Sapa?

hahah..

** makluman .. bukannya sebuk nak amik tau psal bab2 orang nih cuma we're just care on humanity of each other.,. Maklumlah.. rakyat malaysia kian terkenal dengan sifat kasihankan orang yang menebal..


okayh..
kesiang gaklah aku nengok mak cik nih..



oh ya.,..,

sory yer.. image tak kl;ear..

Pakai hanphone Cikai CSL m301 nih jer..

Gambar nih mak ciik tu sedang dipapah keuar..

actually dari tebing sungai..

naseb air tak tinggi..

kesian dia..




hah./.!

ni laki makcik nih.. yang involved dalam eksiden nih hanya mak cik tuh sorang saja.. alki dia nih berhelmet sebab nak mai nengok bini dia lah.. ala.. setahu aku diorang nih tinggal dekat Lorong Tiga..
kesian aku nengok mak cik nih.. berdarah sangat..

maklumalah.. masa tuh dia pon pakai baju putih..

then.. dia dimasukkan kedalam ambulans HTF ni..




....

** okayh... the sory is masih samar2..

tak dapat gambaran jelas macam na kereta nih boleyh split and spin masu terus dalam sungai..

aneh bin ajaiB!!


menurut sumber2 MAK CIK2 dan kakak kepochi yang berada di sana..

masa makcik tuh keluar dalam kedaan blur2.. Siap boleh tanya "kita kat mana nih?"

hah..

boleh selamber makcik victim tuh kata cam tuh..

tapi.. mulots2 kat sana kata.. makcik nih mungkinlah tertidur lah.. masa tuh dia baru lepas hantaq anak dia tuisyen..]

haha..

yerlah.. kan ngatuk masa driving.. aku pon gituh.. cuma tak expect sebab jalan tuh lapang dan dia leh eksiden sorang2..

hm.. biarlah eksiden tuh menjadi persoalan dan pangajaran kepada drirkuh ini sebaggai satu cara supayta berhati2 semasa memandu kenderaan..

okayh.. so kami meneruskan perjalanan kami ke Pasar Seri Utama..

dekat stadiuym tuh..

adik aku beli barang2 nak bawa ke asrama cfam megi then biskut..

aku lak samabr Fume Glade scented gel..

nak letak dalam bilik aku ..

kasik wangi sikit..

lepass tuh kami pon bertolak menuju ke Sekolah Sains Tunku Sy Putra..

hanat2barang naik dorm.. aku pasang cadar dengan mama aku..

then.. teruslah pulan kerumah..

meniggalkan adik aku di sana..

balik umah..

aku terus bergegas lak.. naik motor..

nak hantar towel yang adik aku tuh punya..

macam nalah boleh terlupa..

pergilah aku balik ke sekolah tuh..

hantar2 towel carik adik aku tak jumpa di katilnya..

hish.. p mana lak la dia nih..

masa aku keluar.. adalah jumpa sekumpulan budak tak senonoh dok lepak kat koridor..

cam pantat!..

budak sains tapi perangai cam la bangang!

wat cacat jer pemandangan..

cam samseng jalan lak.

last2 balik.. oh ya.. sebelum balik tuhy singgah jap depan ILp..

beli cucuq depan dia yang sedap tuh sambil mengimbau kenangan lalu masa study dekqat ilp..

haha.. legaah.. tak yah dah jumpa bg hamid kat sana..

hahah..

okayh..

pecut balik la..

terus aku MOP lantai bilik aku..

actaually ada kesan lama tinggalan anai2..

habes beg2 , cadar dan mesin jahit mak aku dimakannnya..

nak moplah buang kesan TANAH2 yang melekat atas tikar getah tuh.

apa da..

last2 aku bukak parfume tuh yang aku sambat dekat utama tadik..

haha..
wangi baunya..

lemon lagik.

then minum pteang sambil makan cucuq yang dibei tadik.

pastuh abang aku balik..

terkejut lihat rambut Botak chinnya..

dia baru baalik Kursus Asas JPA..

cian nengok.. dogoi ja pala dia..

masuk maktab pon join JPA>.

dekat ILP dulu aku da dak2 jpa.

aku tak join pasai trainingf dia kawat tengah hangat..

huish..

takmau aku..

so , dia balik makan then amik baranbg2 dia dan bergegas ker maktab..

boasn gila. so keluar lah rumah.. masing2 sebuk dok cerita pasal kes kerta eksiden tuyh..

aku pon join seklai lah dengan2 lorong aku nih..

sampai nak maghrib.

ada toll truck mai..

last2 dia main tarik Mersedes adik beradik sap tah tersadai di tengah2 lorong masuk jalan aku..

kes mersedes nih jadik pasai dia punya macam balancer tayar depan dia patah..

tengok tebenam ja tayar depan..

takleh jalan..

sampai kui 7.45 gaklah aku nengok diorang dok urus pasal benda tuh..

last2 aku masuk rumah..

mandi2 apa..

kul 9 aku terus menuju ke rumah nazrin..

jiran depan rumah aku..

saja ja p nolong si pak teh nih mengisi borang2 lak nak sambung masuk man.

last2 .. kul 10.30.. aku balik rumah.. lipat2 baju..

try lagik buat password rar tuh.. hampeh jgak..

ON fb..

mian cafe world..

baca blog ..

shocked news.

Yani yang pernah nyanyi lagu drama ngan ning dan nikki tuh telah meniggal dunia.

aku terbaca dalam blog klubbkid..

ishk2..

wat a sudden..

tup2.. dah pergi..

al fatihah..

so .. lepas tuh aku teruslah menulis di blog nih..

merasa entry panjang lebar..

jenuh nak mebacanya..

**sambil2 tuh menikmati keharuman scented gel nih




hmm... wanginya.. klah..
aku tak larat nak menaip dah la..

k.. nak tidur..

1 a.m already lah..

gudnyte..

No comments: