Wednesday, March 17, 2010

Rabu dan sengkak tidak dapat dipisahkan..

hahah...

kewnyang nak mampos malam nih...

Bukan apa.. hari nih kan pasar malam..

hah .. tudiah merasa aku makan benyak...

ok..

bertemu kembali kita pada malam nih..


so , apa aku nak cerita hari nih yer..

alamak... mengantuk lah pulak...bukannya apa... knyang sangat malam nih..

atu aku beli apa di pasar malam hari nih..

so , lets make the calculation ya..

okayh.. Roti goreng RM 1.50

air soya rm 1.00.

cucuk2 bakar .. rm 3.50.

Koewteow Tumis cik manan Rm 3 hengget..

dan last sekali.. Puding KAramel 2 potong rm 2 hengget..


hahah. merasa makan ja..

perut aku sekarang rasa macam nak pecah ja..

mana taknya..

makan byak sangat,,

yerlah.. tupo tak habes lagi tau..

Puding KAramel dengan roti goreng tak habes..

simpan dalam peti ais..


Beli sangat makanan ikut nafsu..

hah.. k lah.. boros sakan aku kat pasar malam hari nih..

okayh..

cerita kat kedai hari nih..

Okayh.. Terkejut..

Ah fuh tak MAI!!

alamak.. macam na nih.. NSeb kes2 berat CPU suruh bawah handle..

Kaua tak.. mm ... mampos..

okyah..
KErja banyak..


Problem ada yang siyal sanagt,,


TAk leh load windows..

Soundcard takleh dengar sora,.

HAhrdisk macam kong ja..


Pening aku melayan karenah CPu kastemer nih.

BUt ,, apa leh buat..

Terima sajalah dengan PAsrah..

DAh namanya kerja..

okayh..

Printer pon dekat seratus kedai order..


MAmpus lah..

MP289 kot.. 3 in one..


PAling fewmes nih..

Sellau stok habes..

So ,,

Apa lagi yer kisah aku hari nih..???!!



hahah...

Ni dia KAK BEDAh nak mengompang..


Korang Pernah dengar TAk Technician Komputer KEdai LAin Pi Serang Technician Kedai lain..

hahah...
Merasa..


Masing2 penuh dengan hujah masing2 pasal computer experiencing..

BEgini..

alkisahnya..

Ada member Gua..

Dia adlah antaq laptop dia nak format dan install KAspersky Iternet Skurity dekat sebuah kedai komputer nih..


So , dah buat.. pastuh member gua pong dah mengambil lah balik leptop dia..

yang Gua tak puas hati tuh pasal apa tau..


* lepas format Broadband Vodafone dia tak leh install..

* kata backup data, tapi data dekat desktop member gua hilang..

* KAspersKy Internet Skurity aku pggil KIS jerlah.. Dia mintak KIS satu user.. Ko tau tak kedai tuh kasik 3 user punya..Gila bangang.. Pastuh lesen kaspersky pon tak dapat..CAj pulak sampai RM80 hengget..

okayh...

Persoalannya.. aku pon gi dengan member gua pagi tadik.. serang kedai tuh.. Bukan serang lah.. nak menengakkan hak sebagai kastemer..

okayh.. apalgi...

start2 masuk kedai tuh aku pon bagitau lah yang tu yang nih yang aku tak puas hati..

hah..tudiah bertubi2 seranagn daripada aku.. last2 sekali.. Takleh handle gak..

tengok muka2 depa chuak gila lah..

Bapak member gua call boss situh a.k.a member dia.. bagitaulah pasal hal nih..

last2..

Boss dia panggil kami masuk bilik dia..

apalagi.. konfrontasi lah memasing..

yang boss tuh dok goreng apa ntah..

ala.. ingat aku tak tau kah startegi kau kena serang..

kalau aku pn aku buat macam tuh..

last2...

lama2..
oka..
dpat balik perstetujuan...

* member gua dapat balik RM 50.. konon2 duit potong lah daripada cas servise diorang kelmarin..

* braodband meber gua dah dapat install balik dan boleh guna..

* Kaspersky dapat salinan nombor lesn dia dengan CD ori..walau 3 user oklah.. nak balik ja nombor lesen perisian tuh..

NAseb baik lah rundingan damai dapat dicapai dan masing berpusah hati..

bukan apa..

kalau tak mintak lemak lah kan..... mana tau gua nak format leptop dia pakai balik lesen anti virus tuh macam na kan?

kes nih bukannya apa gak.. member gua ni lah...

kalau dia bagi kat gua laptop dia awai2 kan senang..

Free ja aku format kat dia..


Cuma yng anti virus tuh ja aku boleh ejas beli dekat kedai gua ejas harga staff price..

takpalah.. lainkali dia kena bagi kat aku dulu sebelum rujuk kedai..


**** heheh,,, apa yang penting diorang tak tau identity aku sebagi Technician Juga tapi di kedai komputer lain..

apa2 pon yang bestnye..

pengalaman aku hari nih...

mana taknya..
KAt kedai aku asyik kastemer ja yang serang aku..

Last2 aku dapat sendirik perasaan jadik kastemer gi serang kedai orang lain..

Bestlah jugak..

Masing2 memebentangkan hujah masing2 pasal kefahamn sendirik mengenai komputer,,


k lah..

Pap2 pon benda tuh dah selesai..

KAlau aku nak cerita detail dari awal peristiwa tuh memeng lguhlah jari2 jemari nih nak menaip..

k lah..

aku nak chow dulu..

Nyte...


**** oh ya.. kereta curik yang dok parkir depan kedai gua tu yang seminggu lebih telahpon ditarik... Rupa2nya tu adalh kereta curik.. Curik kat Kelang.. GEn 2 warna Oren merah tuh.. Mai parking kat perlis.. hahah... apa daa... Bagi kat aku pon tak pa.. Takpalah .. POlis pon dah mengambiknya..

No comments: